Bestemmelser og rettningslinjer

Frivillighet

Som Rideklubb er vi avhengig av positive frivillige hjelpere til å arrangere stevner og dugnader. Styret klarer ikke å dekke alle funksjoner. Alt klubbarbeid er basert på frivillig innsats. Det er masse læring i å hjelpe til på stevner, særlig for unge og nye ryttere. Du trenger ingen forkunnskaper. Sammen hjelper vi til og det er oppgaver til alle. Positive mammaer og pappaer er også hjertelig velkomne til å være med å skape en levende rideklubb for store og små.

Rettningslinjer for laguttak

• Ryttere som ønsker å ri på lag må melde interesse innen fristen
  • Ryttere som melder interesse til lag, MÅ kunne vise at de har oppfylt kvalifikasjonskravene, og er selv personlig ansvarlig for at dette er i henhold til reglementet.
  • Uttak av ekvipasjer vil bli basert på resultater i relevante klasser.
  • Ryttere som ønsker å ri lag må ha gjennomført klassehøyden til lagklassen før uttaket.
  • De rytterne som trener regelmessig for trenere knyttet til Drøbak rideklubb / Drøbak ridesenter vil bli prioritert.

Bestemmelser angående lagridning for Drøbak Rideklubb

Når det gjelder lag på hjemmearena dekker klubben KUN startkontigenten for lagryttere. Dvs. at ryttere som starter lag på hjemmebane selv er ansvarlig for å dekke utgifter knyttet til oppstalling.

Premiepenger for lagridning

Alle innridde premiepenger i forbindelse med lagridning for Drøbak Rideklubb, dvs NM, KM og norgesserien, vil tilfalle klubben, og ikke rytterne. Disse pengene øremerkes til å dekke utgifter klubben har for sine lagryttere.

Hjemmearena

Drøbak Ridesenter er Drøbak Rideklubb sin hjemmearena.

NM Bortebane

Ryttere som representerer klubben i lag NM på bortebane vil få dekt både startavgift og oppstalling.

Finale Norgesserien

I finalen av norgesserien vil klubben fra år til år vurdere om oppstalling for de rytterne som representerer klubben på lag skal dekkes. Denne bestemmelsen baserer seg på om reiseveien til stevnet tilsier at det er umulig/uforsvarlig å reise frem og tilbake (Bergen, Stavarner ol.)